Alchymie světla při focení

 

Obecně fandím dennímu světlu. Je něžně měkké a upřímně – je snadnější jet ke klientům „pouze“ s foto taškou a bez světel. Roky jsem zvyklá pracovat právě s denním světlem, ale pravdou je, že od podzimu do jara je to často boj. Když bylo nejhůř, přisvítila jsem si studiovým daylight světlem, ale o to náročnější pak bylo vychytat stíny, kontury atd. Stále jsem hýbala s ním nebo s miminkem na bean bagu, abych nastavila ideální scénu, plus hodnoty na foťáku atd.

Moje preference přirozeného denního světla stále trvá, ale po nedávném absolvování živého workshopu pro newborn fotografy jsem se nadchla pro možnosti zábleskových světel. Když jsem je viděla v akci, zalíbilo se mi, že fotka díky nim působí jinak. Focený objekt je plastičtější, přitahuje víc pozornosti a z fotky tak trochu vystupuje, což se u některých projektů dá skvěle využít.

Prázdná skříň, plný ateliér

Rozhodla jsem se tedy rozšířit své foto vybavení o zábleskové světlo, odpalovače a další příslušenství. Mimochodem… Občas si s úlekem uvědomím, že na sebe si nic nového nekoupím celý rok, ale do ateliéru něco sháním takřka nonstop. To je tak, když člověk miluje svoji práci. Nicméně zpátky ke světlům!

Po důkladné rešerši informací a cen jsem si vybrala záblesková světla od Photon Europe, kde je to pro fotografa doslova ráj. Nejenže jsem tam sehnala to, co jsem potřebovala, ale rovnou jsem začala sepisovat dopis Ježíškovi. Akorát bych potřebovala poradit, jak se dá přifouknout ateliér.

Mít světlo ve svůj prospěch

Trénink se záblesky mě teď hodně chytil a je fajn pocit nemuset se tolik obávat dalšího podzimu a zimy. Obecně tahle roční období nemusím, tak jsem ráda, že už mi alespoň šedá zamračená dopoledna nebudou tolik komplikovat práci. Stejně tak je to skvělá varianta pro fotografy, kteří pracují v tmavých prostorách.

Velkou výhodou záblesků je mimo jiné to, že můžete mít foťák během celého focení nastavený stejně, protože máte ve světle jistotu a tím stabilního parťáka na své straně. O to lépe pak focení plyne bez zdržování, což každý fotograf, který pracuje s dětmi, ocení dvojnásob.

Co se týče citlivosti miminek na světlo, myslela jsem si, že záblesky nejsou pro newborn fotografy ideální volbou. Měla jsem za to, že budou miminka dráždit a budit, ale moje obavy byly zbytečné. Novorozenci většinou celé focení prospinkají a blikání světla s nimi nehne. To už se spíš vzbudí hlady nebo tím, že jim vyndáte z pusinky dudlík.

Těšíte se na mé zábleskové fotky? Přeji vám všem, ať vám to hezky svítí.

Dana 🙂

Jsem autorka eBooku Focení srdcem. https://danaleitner.cz/prodejni-stranka-ebooku-foceni-srdcem/ Miluji focení jedinečných momentů po narození a předávám mé znalosti začínajícím fotografům formou workshopů. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.